Diferenta Mare

“Little Parts, Big Difference” este logo-ul companiei YKK. Inseamna “Componente mici, Diferenta Mare”. Si cata dreptate au…

Pentru mine, ca si cumparatoare, aceasta afirmatie se potriveste perfect. De multe ori mi s-a intamplat sa cumpar haine sau genti care mi-au placut mult, dar la care fermoarul s-a stricat atat de repede… De curand am cumparat o geanta (galben-crem ca e la moda), de care nu am apucat sa ma bucur nici 4 luni, si fermoarul s-a deteriorat progresiv, pana la faza la care nu il mai pot utiliza deloc (oricat as trece cu cursorul peste dinti, cele 2 parti nu se mai imbina, parca s-au strambat – desi este un fermoar metalic).

A fost o geanta nici ieftina, dar nici foarte scumpa. Am cumparat-o din Mall, iar firma producatoare foloseste fermoare YKK la blugi, asa ca ma intreb oare de ce nu le-au pus si la genti?

Experienta avuta ma face sa evit de acum incolo sa imi cumpar genti de la acest magazin. Nu am facut reclamatie, ar fi fost inutil, asa ca ei nu vor afla despre problema. Firma producatoare a investit in materiale, productie, marketing, angajati, locatii, etc. Dar a ales sa nu ia in considerare un component atat de mic precum un fermoar, care face o diferenta atat de mare. As fi preferat sa platesc cativa lei in plus pentru aceasta geanta si sa ma pot bucura de ea. De fapt, cativa lei nici nu ar fi facut o diferenta, nici nu i-as fi observat in pretul final.

Sunt sigura ca sunt multe alte persoane in situatii similare, care aleg sa nu mai cumpere de la branduri cu care au avut probleme de calitate. Eu am patit la fel cu mai multe articole cumparate in timp: cu un rucsac sport, o pereche de cizme din piele, alta geanta, o rochie eleganta, pantaloni de stofa.

Desi piata din strainatate obliga producatorii sa fie mult mai atenti la calitate, motiv pentru care foarte multi au ales sa foloseasca YKK, in productia pentru Romania lucrurile nu stau chiar asa. Ma bucur sa vad insa ca sunt branduri romanesti care lucreaza cu fermoare YKK si aleg sa ofere calitate si durabilitate.

Decizia de a lucra cu componente de calitate slaba, desi la prima vedere pare sa aduca economii producatorului pentru ca sunt mai ieftine, de fapt in timp il costa pe producator (clienti pierduti care nu vor mai cumpara de la el,  posibil costuri cu reparatii sau reclamatii). Scopul unui producator nu ar trebui sa fie sa vanda o singura data, ci sa fidelizeze clientii care astfel sa faca achizitii repetate.

Fermoarele sunt componente mici, care de multe ori “nu se vad”, nu se observa, insa au o importanta foarte mare pentru functionarea corecta si durabila a produsului. Decizia mea ca si consumator de a mai cumpara sau nu de la acelasi producator depinde in mare masura si de functionarea impecabila a sistemului de inchidere.

“Little Parts, Big Difference” este unul din motivele pentru care am ales sa fac parte din aceasta industrie. Pentru ca imi doresc sa vad cat mai multe produse de buna calitate fabricate pentru piata interna, la preturi corecte. Si pentru ca a fi corecta si face o diferenta sunt parte din sistemul meu de valori.

Roxana Constantinescu

Zip Solution – Fermoare YKK

www.zipsolution.ro

Top